Årets näst ....

Nu mina vänner så blir det näst sista inlägget från mig till ER .

Jag är glad att jag vågade blogga, det har gett mig så mycket och jag har lärt känna mig själv genom att skriva om mina mörka sidor och ljusa.
Det har även varit jobbigt att utlämna sig själv och ge ER det förtroende som det är att berätta om vad man känner.
Det är en sorts terapi som människor kanske aldrig går igenom. 

Om jag ska summera mitt liv dem här 365 dagarna så har det varit ett härligt, sorgligt, tufft men ändå roligt att få uppleva och dela en viss del av det till ER .
Jag har lärt mig mycket om sjukdomen som jag inte trodde på.
Jag hoppas att det jag är rädd för och har respekt för när det gäller sjukdomen aldrig ska inträffa ......
Någonting som jag vill utveckla är att jag skulle vilja ut och föreläsa om sjukdomen, berätta för nyinsjukna och anhöriga. Berätta det som ingen berättade för mig....
Jag ska fortsätta tro på mig själv och gå min egen väg men inte på andras bekostnad. Jag vill finnas där för dem som behöver mig.
Men vill bli respekterad för den jag är och vad jag tror på.
Våra hyllemor är inget "svammel " utan är skapta ärligt och äkta från oss som vill hjälpa andra, få respekt och pengar till MS. 

Den jag var förut finns inte längre kvar men jag är inte sämre för det. 
Jag har bara respekt för mig själv och vill ge ER den respekt ni för tjänar. 
Vad kommer vännerna minnas utav mig?
Jag vet inte . Det lämnar jag till ER .
Tack för att ni tittar in. Ni är bäst ❤