Unna någon annan ...

Att unna någon annan framgång eller lycka är att vara ödmjuk och för mig något fantastiskt fint hos en människa. Något stort.

Att se nån annan gå före och förstå att det var inte rätt tidpunkt för en person nu men den personens tid kommer. Under den tiden kan man jobba på att bli bättre eller visa att man minsann kan också. 
Det är svårt att få höra att nån är bättre men man måste också kunna ibland använda den kraften till något positivt och inte negativt. 
Jag menar, det är en chans att jobba med sig själv. 
Jag med ms jobbar hela tiden med mig själv, ärligt talat varje dag. Det är jobbigt men också utvecklande. Det kommer alltid vara någon före mig hela tiden, i jobbet, lönemässigt, idrottandet, ja i det mesta MEN jag tävlar mot mig själv och inte andra. 
Jag glädjs hellre än hatar. Hata tar kraft och ger inget. 
Det lämnar bara bitterhet.
För det kräver jag självklart respekt för mig som människa, jag är inte en dörrmatta. 
Så istället för att tjura att nån fick jobbet ,bättre avtal eller ny bil.
Säg grattis och lycka till.
Bjud på det, nästa gång är det DIN tur.

Krama om ER själva idag ❤






#1 - - Lenal:

Du är så klok och skriver så tänkvärda ord.Har själv varit sjukskriven på 50% sen 2004 först för utbrändhet och sedan 2010 för MS o nu även SLE.Ser hur de andra på jobbet höjer sina löner mer än jag men jag tycker de är duktiga på sitt jobb o unnar dem verkligen det.Man ser annorlunda på livet o det materiella i våra situationer. Dina vackra bilder som avslutar din blogg är så fina.Kramar Lena

Svar: Visst gör man , man får ett annat perspektiv på saker och ting.
Tack för din fina respons, det värmer må du tro. En stor kram till dig❤
Fröken Ms