Ur tiden ...

Ännu en stor människa har lämnat oss.

Brasse Brännström. 
Fredagskväll slutade med : Neeeeeej, inte Brasse!
Många är uppvuxna med honom och "Fem myror är fler än fyra elefanter " även mina barn har sett dessa avsnitt. 
Underbar människa, han hade nog mycket inom sig en sida som vi inte fick se.
"Bäst före" var hans sista film. 
Som jag även har sett.
Har vi alla ett Bäst före datum ? 
Tyvärr när vi blir äldre är det nog så.....
Jag märker ibland i sjukvården att det inte är så "viktigt" med äldre.
Äldre behöver också kärlek och omtanke , dem har i allra högsta grad ett behov av kramar och omtanke. 
Det är tufft att bli gammal , helst om man blir sjuk.
Min svärfar satt hos min svärmor på sjukhuset. Det kliver in en personal och pratar efter en stund sa hon :
-Du måste le också och vara glad '
Svärfar vart upprörd och sa :
-Ja det är ju lätt att säga när man själv inte är sjuk.

Att bli äldre är som att gå in i ett annat stadie i livet som när man hamnar i "puberteten "
Det är nytt, många känslor hörs och känns MEN nu blomstrar man inte på samma sätt och har inte hela livet framför sig. Xtra tungt blir det när hälsan inte är med en.
Man tar så mycket för givet, det är så lätt att skjuta på saker och ting.
Även ett bäst datum kan man skjuta fram några dagar men inte för längre .
Allt har sin tid, även vi människor.

Ta vara på tiden och Era stunder.
Brasse, det var fel fel fel att DU gick ur tiden. Sov gott och räkna stjärnorna och släng gärna ner nån då och då.