Vilka odds ...

Vilka odds hade jag och min syster att båda fick ms ?

Pratade med mamma idag och fick veta att hon hade fått svar på sin MR och hon hade fått plack i ryggen. Hon har haft ms sedan 1995 och haft avonex hela tiden, hon har under den här tiden aldrig gjort rygg och huvud. 
Enbart huvud. Hon visste inte om att man kunde få plack i ryggen.....
Så är det när man stoppar huvudet i sanden ;(

Hon hade fått en ny neurolog och han var ödmjuk och gav ett tryggt intryck tydligen och hon ska nu få byta medicin.
Åhhhh jag har hundra frågor och mamma frågade om olika bromsmediciner och jag skrev upp några och vad jag visste om dem. 
Även om vitaminer.
Men jag sa också att hon måste sluta att röka och även läkarn hade sagt det....
Men det skiter hon väl i och min lista åker säkert i papperskorgen ;(
Sa till mamma också att jag tror och hennes kropp har låtit oss veta att hon behöver något annat och jag hoppas att läkarn kan få henne att lyssna och förstå hur viktigt det är att göra det "lilla" för kroppen och skydda det friska  som är kvar. 

Jag accepterar att hon inte vill ha mig i hennes liv. Tycker att det är jobbigt att se mamma och pappa vilsna i det här skiten . Dem vill hjälpa men vet inte hur och hon tar det hon behöver och lämnar resterna ....
Vilket skit !