Morgonen jag älskar

Jag älskar helgmorgnar!
Dem morgnar man får ligga och dra sig länge och sedan äta frukost .
Det är så mysigt. Man är i nuet.

Fick ett mycket tråkigt besked i torsdags efter jobbet. 
Min mamma fick ett samtal av minbarndomsväns mamma. Vi har känt varandra sedan bebis stadiet. Hon bor sedan länge i Florida och är ibland i Sverige i affärer och har Lgh i Stockholm. Vi träffades förra året och det kändes som vi aldrig har varit ifrån varandra. Våra föräldrar umgås också.
Mamma tittade på mig :
-Hon har skelettcancer och är riktigt allvarligt sjuk .....
Fick chocken, va i hela helv...
Var är oddsen att vi två mitt i livet fick varsin sjukdom? 
Jag satte mig ner och tårarna kom.
-Jag kan inte ens krama om henne.
Hålla handen eller stryka hennes hår.
Hon är ju så långt borta.

Igår köpte jag ett stort kort, skrev ett brev som innehöll varma ord, tårar och glädje. Letade i mitt album efter gamla kort på oss under uppväxten.
Sedan skickade jag iväg det.
Jag sände henne min kärlek, styrka och kraft. Hon behöver den bättre än jag just nu.
Vi kämpar på olika håll MEN hennes kamp är otroligt mycket tuffare och jag vet inombords att hon kommer att förlora den.....
På några minuter kan verkligen allt förändras. Det är inget man bara säger utan det är så. 
Jag skapade ett Skype konto och om hon orkar kanske kanske hon vill säga hej ...
Jag hoppas❤


Några ord på vägen ....
#1 - - Joe:

Usch vad tråkigt....:( Ja, de enda man kan göra i en sån situation är att visa att man finns där och bryr sig. kram!

Svar: Kram ❤tack
Fröken Ms