STOP

Stop!!

-Vänta nu , stanna upp en stund.
Är det här livet du vill leva?
Här och nu ?
Du hörde rätt, jag lovar att stanna och lyssna på svaret bara du ger mig ett uppriktigt svar.
Jag ser att du inte mår bra bra. 
Du är trött, nedstämd, irreterad och det märks att du inte är tillfredställd med ditt liv. 

Tänk om du skulle få den frågan av din kollega eller vän. En fråga som kan få dig att inte fortsätta ditt beteende, så att du blir utbränd efter det att bägaren har runnit över. Du skulle ha tackat den personen idag MEN vi är bra på att observera men inte prata med den person det gäller. För jag tror att vi som är "utanför" ser och den person som är på väg utför vill inte se utan kör bara vidare trots att varningslampan lyser. 

Vi hade idag en hälsocoach på jobbet som pratade om utbrändhet, ångest och depression . Att ha balans med familj jobb fritid och träning. Ibland som hon sa så gungar det åt olika håll men däremellan måste det finnas balans .
Vi kan hjälpa varandra genom att påminna varandra , vara ärliga , be om hjälp och även erbjuda våran hjälp till någon vi ser inte mår bra.
VÅGA BRY SIG!!

Mycket bra möte och jag vet vad hon pratar om (tyvärr ) har själv haft Depp och ångest. Det är ett helvete att ta sig upp men man måste grotta sig i skiten för att sedan komma ur det. 
Va rädd om dig. Lova det ❤️




#1 - - Lena:

Vet också av egen erfarenhet vad det är ett bli utbränd.Jobbade heltid, två barn (en med handikapp) mannen sjuk, min arbetsplats lades ner o jag flyttade till en annan.Det gick ett halvår sen var det stopp i fyra år med sjukskrivningar medicinering rehab mm.Det är 14 år sedan men jag tål ingen stress alls längre.Försökt arbeta halvtid men sen kom min MS .Jag önskar att någon sagt till mig att ta hjälp innan det
gick som det gjorde.Egentligen var det många varningar min kropp sände ut men jag hade inte tid att lyssna på den.Skulle ju ta hand om jobbet o min familj först!!
Skönt att man nu insett detta ekorrhjul o har föreläsningar för att varna-
Tänk om vi tog hand om oss själva o uppmärksammade andra på vart det leder.Man blir aldrig samma person igen.
Kramar till dig
Lena

Svar: Tråkigt att läsa att du har varit "där"
Det är så lätt att det tippar över och man fortsätter bara rakt i vägen....
Man får leva m erfarenheten och försöka stoppa någon annan.
Kram och trevlig helg ❤️
Fröken Ms

#2 - - Camilla:

Jag var på G utför men jag hoppas att jag vänder nu med proffshjälp. Är lite rädd för de e inte en lätt resa om man tippat över.

Svar: Det är inte en lätt resa att vända in och ut på sig själv men det är värt det...
Jag blir nog aldrig "klar" m mig själv men jag övar varje dag.
Kram och lycka till❤️
Fröken Ms