Muren

En annorlunda dag med många känslor och tankar.

Berlin muren, minnesmonument över förintelse, tankar som gör att man är glad över att man lever idag men också "glad" över att människorna som har varit där har kraft och ork att minnas och våga berätta vad som har hänt.
Så att vi också kan med hjälp av deras bilder, böcker också berätta för våra barn om den här tiden. 

Mycket känslor och tankar som går i mitt huvud....




#1 - - Anonym beundrare!:

Älskar bloggen sjukt mycket! Riktigt intressant är det du skriver och gillar verkligen dina tankar kring saker och ting. Har dock bara ett par frågetecken i huvudet angående din familj. Hur många barn du, samt vad dom tycker om MS osv. Massor av KRAM!

Svar: Hej ! Tack då mycket, vad glad jag blir ;)
Har tre barn idag19,17,12 för snart fem år sedan fick jag diagnosen och då var det tufft. Satt i rullstol in o ut på sjukhus och rehabi i ett halvår. ...
Har förstått idag att jag var en trygghet som försvann ett tag och oron att det ska hända igen är det tuffaste . Annars är jag väldigt öppen om ms märkte om jag stängde dörrarna vart oron större.
Är ledsen glad och arg precis som vilken mamma som helst. Ledsen över att barnen fick växa upp snabbare än andras barn men dem har också förhoppningsvis lärt sig mycket som tex att inte ta något föregivet .
Kram till dig 🌞
Fröken Ms