Att bli sedd


Som sjuk eller "frisk"?

Är ibland en svår övergång. Vad jag menar då är att ibland tror jag att vissa "gömmer" sig bakom sin sjukdom för att det är "lättare" än att ta tag i sjukdomen, lära sig om den, göra sitt yttersta för att hjälpa sig själv och inte stjälpa sig själv.

 När jag fick min diagnos trodde jag ärligt talat att mitt liv var slut ...
Jag kunde inte gå, det brann i min kropp och jag klarade mig inte utan hjälp. I mina ögon var jag "död".
Timmarna gick , Dagarna gick, månaderna försvann och tillslut fann jag ett hopp om att livet fungerade ändå trots min sjukdom. Jag träffade underbara människor som jag pratade med och att dem hade varit lika tvekan på livet som jag MEN nu hade hittat ett sätt att leva på. Med hjälp eller inte. 
Vi alla hade gjort egna mål och egna drömmar hur våra liv skulle se ut och vi visste också att vi har ibland tvugna att tänka om ifall frökenms kom på besök. 
Så kommer det att vara för oss som lever med MS men det är inte alltid det behöver bli "utryckning" varje gång. 

Jag vill att mina medmänniskor,vänner ser mig Frisk men också ha den respekten att jag inte alltid orkar hänga med, ler inte alltid och inte har den ekonomin att resa jorden runt. 
Det betyder inte att jag INTE vill utan att jag prioriterar annat just då. 
Jag är tvungen att spara energi och pengar men jag är också mycket rik på annat ...

Kram ❤️

#1 - - Johan Gunnbäck:

Bra! Rätt!

Svar: Tack 😉
Fröken Ms

#2 - - Johan Gunnbäck:

Jättebra o fint skrivet! Helt rätt!

Svar: Tack ❤️
Fröken Ms

#3 - - Privat:

Grymt starkt av dig!

Svar: 😉
Fröken Ms