Det finns ingen gräns


Ovan är titeln till en inspirerande föreläsning som jag gick på igår kväll.

En fantastisk" stor"man som heter Anders Olsson pratade oavbrutet i 2 timmar om att "Det finns ingen gräns "
Anders är rullstolsburen efter en olycka och olyckliga omständigheter i vården. 
Trots smärta, sorg, ett stort morfin beroende som han själv bröt kan han se framåt och han tävlingssimmar, fått ofantliga medaljer och han fortsätter med sitt tävlande och letar efter nya utmaningar och att kunna förverkliga dessa.

En sak som jag kände igen mig i var att om nån sa ; att det där går inte så triggade det igång honom att bevisa att det funkar visst !!
Jag är likadan, jag kan visst!!
Neurologen sa att jag kan nog få ett liv i rullstolen och att jag skulle acceptera det...
- Nä, det skulle jag inte! 
Jag skulle minsann visa honom det.
Har aldrig träffat honom sedan dess..

Anders Olsson sa att :Alla kan kanske inte bli världens bästa men alla har möjlighet att tänja på sina gränser. 
Gränser är olika för oss alla men att hela tiden försöka och "putta" fram gränsen gör att vi människor växer och orkar hitta drivkraften .

Det var härligt att höra honom och han har varit med på tv för några år sedan i ett program där man fångade upp människor efter olycka eller sorg.

Kram ❤️