Bok

Jag är inte nån direkt bokälskare men tycker väldigt mycket om självbiografi. 

För några veckor sedan tittade jag på "Malou" efter ett träningspass och då intervjuade hon Tom Malmqvist som har skrivit den här boken som jag nu läser med "hull och hår"

Det visade sig sedan att det var en vän till min mans kompis som har skrivit denna sorgliga bok. Ett livsöde som handlar om att hans sambo föder en flicka förtidigt, blir så dålig på förlossningen och läkaren upptäcker att hon har akut lekumi och sedan dör innan hon ens har hållit deras gemensamma dotter. 
Sedan drabbas han av en ytterligare sorg, hans pappa som har cancer insjuknar åter och går också bort. 
Hur orkar man ?
Var hittar man sin kraft ?
Jag har inte läst klart den ännu men jag har svårt att tro att slutet av denna bok blir "lättare". 
En bok som har gett mig instinkten av att det verkligen finns kraft och ork när det som mest känns hopplöst. 
Man har en xtra växel och man på något sätt hittar något att leva för.
I hans fall är det dottern. Ett nyfött barn som aldrig fick lära känna sin mamma.
Hon fick känna hennes doft genom att Tom (pappan ) sprang mellan salarna och bytte ut deras små filtar så dem fick känna varandras dofter....
Så fint, mina ögon fylls av tårar.
Man riktigt känner hur stark känslan är, hur viktigt det var för pappan.

Kram ❤️