Stick

Ja det gick inte så bra med att lämna blod eller att få in droppet...

Trots att jag låg med varma vattenfyllda handskar och filt.
Fast det kändes som jag kokade inombords för jag var försenad och hade suttit i bilkö pga olycka.
-xtra varm idag med tanke på att vi ska ta 3 rör för jc viruset och övriga värden och sedan 8 1/2 rör för utvärdering av Tysabri , vad den gör för nån nytta i blodet och mindre bra saker...
-Jahapppp , okey det låter bra eller ?
Efter fjärde gången satt nålen och lite lite blod kom. Satt och pumpade med handen, låg ner, stod upp och det droppade lite lite .
Sköterskan sa att bara vi får tillräckligt till jc- provet får vi vara nöjda. Det andra får vi vänta med. Hon chansade och trodde att dessa tre halvfulla rör skulle räcka annars går vi göra om det nästa gång. 

Sen kom det en neurologläkare med en kandidat som visade sig hade två kandidatvänner och ville undersöka mig och ställa frågor och diagnos .
- haha diagnos har jag redan men ni får gärna "öva " att göra tester.
Inte lätt det är många som säger nej pga tidsbrist eller oro men själv tycker jag att det är viktigt att dem får utöva deras blivande yrke med en utbildad neurolog och en "live " patient ...;)

Vi gick i korridoren, upp på tå, gå på häl, blunda, titta, styrka,reflexer, stegrande reflexer, nålar, ja ni vet ni som har gjort detta och jag blir självklart påmind om mina svagheter och det gör ont men känner att det är som det är och jag kan bara fortsätta min träning som jag Fick eloge för, min envishet och mod att utmana mig själv.

Så vackra ord som gör mig rörd att jag fick tårar i ögonen..
-Tack❤️
-Det är vi som ska tacka sa den ena kandidaten , tack för din tid och öppenhet. Det kommer vi inte att glömma.
-Vi kanske ses i framtiden ?
- nä det hoppas jag inte, försöker hålla mig borta från sjukhus MEN om,så kommer jag att känna mig lugn om jag ser er. 
Lycka till !!!

Äntligen ute i friska luften efter tre timmar ..