Otur

Eller bara ödet ?


Vi kämpar på eller rättare sagt E kämpar på och vi stöttar och lär oss tillsammans. 
Det är tungt otroligt tungt men det är inte läge att bryta ihop nu utan jag försöker bita ihop min oro om framtiden, ser E lära sig om sin sjukdom mer och mer. 
Vi är på sjukhuset dagtid nu och det är skönt att vara hemma i vardagen.
Ändå skönt att ha kontakt med ett så proffsigt team på sjukhuset, underbara människor som har kunskap och trygghet.
Jag önskade att ett sånt team fanns när jag fick min diagnos , ett team som kunde backa upp mig och min familj.

Tyvärr hände ännu en sorglig sak i söndags eftermiddag......
Min mans pappa gick bort hastigt och vi alla är chockade och just nu är våra liv i en "torktumlare " . Min man förlorade sin mamma för ett år sedan.
Hur mycket mer ska man mäkta med som människa ?
Så just nu har vi inga fler ord eller tårar, vi bara tänker : vad fan hände ? ❤️

#1 - - Annelie:

Styrkekramar till alla i familjen..❤️
Så sjukt jobbigt att få diabetes för Elsa men så grymt att ni har ett proffs team runt er
Säger som andra sagt till er..se till att få en pump så snart som möjligt så blir tillvaron lite bättre i allt kaos..vet detta av erfarenhet i familjen
Sorgligt att din mans pappa dog hastigt i allt detta
Som om ni inte hade nog..
Tänker på er emellan tårar som rinner på kinderna
Kram

Svar: Fina Annelie , tack för varma ord. Ingen pump i dagsläget , kroppen måste bli stabil först så vi har inte diskuterat det. En dag i taget eller en timme i taget. Viktigt att psyket är med också, vi följet Elsa och hon får känns efter. ❤️
Fröken Ms