Kram

Att kramas eller få en kram är härligt MEN en "mskram" kan man vara utan ...

Såg ett inlägg från msforumet som pratade om just en" mskram "och jag vart påmind om att min resa med ms var bland annat en kram eller ett snörliv som fullkomligt ströp min midja och jag hade svårt att andas och fick inge luft. 
Det gjorde fruktansvärt ont och jag kände panik men det var ingen på avdelningen som berättade att det var msrelaterat.
 Fick reda på det långt efteråt. När jag berättade eller beskrev besvären nickade neurologen bara och noterade.
Inga kommentarer där inte.

Jag har fått några gånger tillbaka smärtan och kramen men absolut inte på samma sätt. Det är msrelaterat och kan komma och gå. Kan känna av det om jag har tränar hårt eller har influensa.

Så ni där ute , så är en MSkram väldigt hård, lång och smärtsam.
Inte som en vanlig kram .

Stor kram till därute, ja en vanlig kram dåra❤️