Luft

Det är viktigt att andas, djupa andetag och lugna sådana.

Ni som har haft ångest eller panikattack vet hur det känns att inte tro att man kan få luft. Den känslan är vidrig och det gäller att ta det lugnt för det är ju du själv som "utlöser"den genom att hyperventilera och stänger av andningen.
Vid min ms diagnos fick jag för första gången känna av den och nu har det kommit smygande tillbaka. Helst på kvällarna innan jag ska sova, somnar en stund och sedan vaknar jag hastigt.
Kallsvettig.

Förra veckan gjorde MR och var nervös på morgonen satte mig ner i soffan en stund för att sedan rusa upp rakt ut i hallen och öppnade ett fönster. Kände den kalla luften mot mitt ansikte och kände att min puls började gå ner men mitt hjärta slog utanför min kropp...
-andas andas
Kände trycket började släppa men känslan fanns kvar. Började plocka lite blad på blommorna och mina tankar flög lite lugnare.
Jag försöker förstå varför det har blivit så här och jag vet att jag har mycket omkring mig som jag måste "lösa" . Det kommer inte att sluta bra det här annars ...

❤️