Stå utanför

Skulle vilja stå utanför mitt hus och kika in och titta på mitt liv "utanför"
Förstår ni vad jag menar ?
Att iakta och inte kunna påverka,bara titta på vad som händer och sker.

Vad skulle jag tycka ? Vissa saker kan man alltid göra bättre, att ångra saker och ting är bara att slösa tid . Gjort är gjort inget förändras om man går och ångrar sig. Titta framåt och försöka göra saker bättre är en tanke som man kan jobba med hela tiden.
Vissa situationer eller händelser går på impuls. Rätt eller fel ?
Med åldern blir man ( förhoppningsvis) visare, hårdare och mer öppen för att ta diskussioner och då hamnar man också i konflikter. Konflikter är till för att lösas hur tufft den är MEN jag har konflikter med mig själv hela tiden. Jag konflikterar med FrökenMs varje dag varje stund varje minut.....
Ska jag vara ärlig så känner jag mig jävligt ensam ibland som ett ufo som bara existerar och andas.
Den känslan har uppstått efter min diagnos ibland är den starkare ibland lyckas jag putta bort den.
Inget jag "hänger" upp mig på utan jag fortsätter framåt.

Det är som : jag hör dig men jag skiter i vad du säger ...