Fasad

Halloween innebär fest, god mat och att klä ut sig. Här i Sverige är väl inte temat så stort, som i USA tex men det finns i nästan varje butik olika masker och kläder.
Det får mig att tänka på hur många människor det är som bär "masker" varje dag ? En fasad av hur egentligen man mår eller vem man är.
Nån som känner igen sig ?
Jag gör det. Ibland utstrålar jag någonting som jag inte känner. Omedvetet.
Hur många har fått frågan :
- hur mår du eller hur är läget ?
Snabbt svarar man :
- bra.
En kollega till mig vet mitt liv och jag vet hennes liv, inte allt men tillräckligt för att vi ska förstå varandra när vi snabbt säger; Bra!! Då kan vi skratta och säga : eller hur.
Ibland orkar man bara inte prata om det.

En människa som lever med ms är van att den har många olika ansikten. Det kan ändra sig så snabbt. Både på gott och ont. Vi tar på oss masker varje dag och trär in i olika roller på jobbet, vänner, familjen eller på träningen.
Varför är det så ?
Tror att det är för att människor vill passa in eller att man tror att människor förväntar sig att DU ska vara en sorts person och DU drar på dig masken och kliver in på scenen. Tadaaaaaa!!!
The show must go on ❤️

#1 - - Mia:

Du anar inte hur rätt du har. Haft just en sån dag idag.

Svar: Xtra kram till dig 💕
Fröken Ms