Hjälte

Vem är din hjälte ?

Vems hjärta bankar det xtra för ?

Jag har idag fått en känslomässig upplevelse att jag kommer att sakna mina föräldrar väldigt mycket när dem är fysiskt borta... 
En upplevelse som inte är så skön men som man vet kommer vare sig man vill eller inte.
Min mamma är snart 84 ung, har alltid varit pigg trots små krämpor men under det här året har det varit många läkarbesök inte jätteallvarliga men dock läkare har varit inblandande. Idag satt vi på återbesök hos husläkare och slutade med akuten ( misstänkt propp ) i benet ....
När mamma låg där i sängen såg hon så liten ut. 
- va inte orolig , säger hon till mig
-klart att jag är mamma .
-det ordnar sig alltid Malin . Jag ska inte vara kvar här inte. 
Nej det hoppas jag, tänkte jag för mig själv

Tre äldre läkare kommer in och mamma utbrister:
- Nämen åh vilka snygga läkare och TRE stycken !! 
Läkarna skrattade lite generat och svarade: 
- det är roligt att du uppskattade oss.
Åh herregud så typiskt mamma men smålog för mig själv . Kanske mamma är inte så sjuk ....?
Undersökning och remiss till röntgen, mamma är hemma igen .
 Pappa och min storasyster överraskade mamma men en kaffebrygga i guld, så himla fin. Tänkte dem då att hon var guld värd ? Ingen sa något men för mig är hon guld värd likaså min pappa. 
Ingen är perfekt men dem finns där, man kan alltid komma hem och vi pratar så gott som varje dag. 

När jag pratade med mamma lite senare så mådde hon bättre och sa att det var bra och vi skulle höras imorgon. 
När vi la på så brast det , fy f-n vad jag blev rädd idag. Allt blev så verkligt vad vi har gått igenom dem senaste åren. 
Vill konservera dem på burk dem måste hålla ett tag till. 

Idag vill jag därför hylla mina "päron "
Ni är i mina hjärtan hela tiden både på gott och ont. Jag är orolig men jag kommer alltid att vara vid eran sidan. 
Ni är mina hjältar❤️❤️