Hjärtat

Mitt hjärta slår för Dalarna ❤️. 


Här har jag varit sedan barnsbena med mina föräldrar och syskon. När jag var liten så var vi här varje sommar och har många minnen härifrån och nu är mina barn här och jag hoppas att dem uppskattar sina somrar här med oss, mormor och morfar och min syster som också återkommer. 

Vi har nu varit här knappt en vecka och har hunnit med så mycker roligt som Leksand sommarland ( jag provade det mesta ) plockat hallon , hjortron och svamp. Besökt Leksands kyrka där vi har släktingar, spelat kubb, Borlänge ja listan är lång och det är alltid lika svårt att åka härifrån.  
För Sedan kommer vardagen, jobb och alla måsten.
Det är betungande att gå mot mörkret och kylan... 
Jag älskar lugnet och tystnaden vid Siljan, att "bara" höra vattnets tystnad och bladen som prasslar lite lätt är balsam för själen.
Solen som värmer mitt ansikte när jag tittar upp mot himlen och jag ler. Ler till dem som inte är med oss i år MEN som jag vet också tittar ner och har ett varmt öga till oss. 

Vi ses i Stockholm ❤️❤️