Ett år tillbaka

Så hamnade vi på akuten , jag och lilla E ...

E fick för ett år sedan diabetes 1. En livslång sjukdom som hon nu har levt med dygnet runt och så även familjen. 
En sjukdom som enkelt missförstås och inte tas på allvar ... 
En sjukdom som man ibland rycker axlar åt.  Nu har vi lärt oss om sjukdomen men man blir aldrig fullärd för den ändrar sig hela tiden . 
Att få beskedet om att ens barn har drabbats av en livslång sjukdom fick marken att åter gunga men denna gång var det tio gånger värre...... 
- E du har diabetes 1! Det knöts sig i magen när hon tittade på mig och tårarna välde över. 
- Vi fixar det här E, gråt du ❤️
Fan fan inte mitt barn 💔

E är otroligt positiv till livet och har förstått att ju mer man sköter sin diabetes desto mindre behöver man tänka på den. Låter konstigt men så är det. 
E du är min vardagshjälte och min förebild hur man hanterar sin sjukdom, inspirationKälla för stora och små. 
Älskar dig och idag säger vi FUCK DIABETES!!
(null)