Julen är över

Men inte sorgen och saknaden och Nu ska vi ladda om med nyår ...

Känner bara en sorts tomhet och rädsla över vad nästa år ska bjuda på. Nu har jag/vi varit med om så mycket att jag vågar inte hoppas på ett "bättre" år. Jag trevar i mörket men utåt  sett fungerar jag som alla andra men inombords är jag trasig. När E somnade in nu så kände jag bara en stor sorg,nattsvart. Spelar ingen roll vad andra säger till en utan har lust att säga högt , ja nästan skrika: Gå i mina skor en dag så får du se hur det är !!

Jag samlar ihop min kropp min sorg min saknad och försöker blicka framåt, hålla huvudet över vattenytan och ska nu gå vidare med allt som ska göras. Tänker inte så mycket framåt utan jag tar en stund i taget och längtar just nu att gå och lägga mig och dra täcket över huvudet ....
 
Gonatt 💙 (null)