Nationaldag

Idag är det Sveriges nationaldag !!


Flaggan i topp och vi firar alla dagen med något gott att äta kanske ? Viftade med flaggan på Skansen eller bara njöt av ledigheten ?
Jag jobbade idag och vi åt jordgubbar på rasten, fantastisk goda "gubbar". 
En hel skål med fyra liter jordgubbar försvann ..
Vi alla tyckte det var så gott, mmmmm det smakade sommar. 

I helgen var vi i Gävle och städade ur mina svärföräldrars sommarhus..
Kändes konstigt att inte svärmor satt på trappan och rökte och svärfar som brukar ligga i sin solstol. 
Båda är nu borta och "bara" minnen kvar...
Huset kändes så litet men det var ju lika stort. Jag gick upp för trappan och det kändes som jag tog två steg och sedan var jag uppe på övervåningen. Varför kändes det så ? 
Känslan när man plockar bort någons liv är obeskrivlig. Man fattar inte att man står där och tar den ena saken efter den andra och lägger i svarta säckar. 
Dem lever ju kvar i minnet men man kan inte "ta" i personen längre och vissa saker suddas ut med tiden. 
Det är LIVET.❤️