Core

Idag provade jag något nytt Core soft!


Först tänkte jag avboka men min nyfikenhet stoppade mig. 
Går in i lokalen, hämtar mattan och möts av många äldre damer som verkade "taggade"
Lägger mattan på golvet och får en plats framför spegeln, tycker inte om att se mig själv när jag tränar men det finns inga andra platser. Damerna har sina "egna" platser och vi nya får ta dem andra :)

Core träning innebär att stärka Core musklerna, mage och rygg. 
Mycket balansträning var det också, jättebra utmaning och kul!! 
Tänker att det man inte är bra på är en bra träning att bli bättre på.
Kroppsmedvetenhet, hållning och lugna men starka rörelser. 
Precis vad jag behöver så jag kan verkligen rekommendera denna träning. 

Så prova , Friskis och Svettis har den träningen. Säkert dem flesta gymmen har nog det också. 
Kram och trevlig lördag