Tystnad

Jag njuter av tystnade i munnen ...


Nu undrar ni om jag har blivit helt galen MEN jag höll på att bli tokig av att ha haft gnolande värk i munnen. 
Förra söndagen började det gnola i nedre käken och jag tänkte att jag hade haft kramp i käken medans jag hade sovit, jag har ju bettskena och den är ju inte mjuk och sedan har jag känsliga tandrotshalsar. 
Tänkte väl att det skulle gå över men icke. På tisdag ringde jag tandis och fick tid 13 juni !!!! 
Jag ifrågasatte såklart och jag fick vänta på en återbudslista. 
Torsdag morgon hade jag smått panik när jag var på väg till jobbet och ringde men nej inga tider. När jag var framme och klivit in i butiken ringde dem och sa att dem hade tid samma dag klockan tio. 
Den tog jag utan att blinka , jag som avskyr att gå till tandis.
Men just då fanns det inget mer jag önskade. 
Det slutade med att jag fick en bedövande mun i 5 timmar och återbesök för att göra en rotfyllning ..
Jag som sköter mina tänder, så jävla orättvist !! Innan jag fick min bettskena så bet jag ihop så kraftig pga ms- en att jag fick frakturer på vissa och nu hade den ena tanden tröttnat på min lagning så det är bara att bita ihop...

Nä just det, jag måste ju gapa ...;(