Cykla

-ska du med och cykla ? 
Satt och åt frukost och tittade upp på maken som släppte en fråga precis. 
-men det börjar ju om typ 45 minuter ? Varför säger du det så sent för ? 
-det är aldrig försent. Kom nu , cyklarna är framkörde och nypumpade. 

Vart lite irriterad men var samtidigt sugen på utmaningen med att cykla en mil. Frökenms cykla en mil det var en kittlande utmaning med balans och ork. Tog mig upp snabbt för trappen och klädde på mig, borstade tänderna och en knut i håret. Tadaaaa, klar !!! Tills jag upptäckte till min fasa att jag hade tandkrämspill på min tröja. På med lite vatten och tänkte det torkar på vägen. 

Under tiden jag och Mr R cyklade till loppet så blev jag riktigt "taggade" fint väder och att han och jag gjorde det här tillsammans, så roligt. 
Våran son E jobbar för detta kommunala Parti som anordnar detta och han blev nog glad att vi kom. 
Fick med oss karta och sedan bar det iväg. Vid Halva loppet var det drickpaus och lite prat. Sedan iväg igen. Det var backigt må ja säga och tjurig som jag är vägrar jag att gå så jag kämpade på. 
-Du kan gå också ropade Mr R. 
Aldrig tänkte jag. Aldrig!!
Vid målgång bjöds det på fika och priser, kom hem med en cykelpump och cykellås. Toppen !! 

Fick lite blodad tand och tänkte att det här kunde ju vara en bra träning för mig, borde ju vara superbra att få benstyrka, frisk luft om man cyklade på fritiden. Ska kolla någon bra väg och lagom lång och kanske träna på det sättet som en komplettering med min övriga träning. Mina ben kanske fungerar längre med bra muskelstyrka eller ? Tåls att tänka på. 
(null)