Hjärtat

När man hör på radion en tidig morgon att barn med diabetes 1 kan få ett kortare liv ....

Slår av radion ihop om att E inte hörde. Drar täcket över huvudet och det gör ont i mamma hjärtat. Söker upp programmet eller inslaget, läser dagsnyheterna och FB . Blir arg på ett inlägg på FB för diabetiker och ber personen att hålla käften och tänka innan hon skriver något. Hela dagen går jag och har en klump i magen tills jag läser vad studien går ut på och vilka som har varit med. Känner mig lite lugnare och kramar E xtra hårt. Det är bra med studier men det är viktigt också att presentera studien rätt och det görs det inte alltid. 
E hade såklart hört nyheterna och vi pratade om den ,det är svårt utan att bli arg eller ledsen att ge upplysningar "rätt". Vi vet att dagens barn har bra förutsättningar med nya tekniken och att det finns det också studier om. Men det behövs mer pengar till forskning om diabetes 1. Tänk det insjuknar två barn om dagen och E var en av dem...
Vi är månadsgivare och jag hoppas att vi blir fler den 17 november 2018 när Diabetesgalan sänds , jag hoppas att ni är med oss💙
(null)