Sorg

Visst ni att ms kallas för "sorgens sjukdom".
Ms kan utlösas vid sorg, stress och depression.

Jag har hört många fantastiska berättelser om människor med ms som har upplevt detta. Bland annat min syster med ms som förlorade sin sambo och ett år efter fick hon diagnosen Ms. I mitt fall jobbade jag alldeles för mycket och min pappa insjuknade. Jag tror att om man har risken för ms och kroppen och psyket utsätts för olika saker och händelser tror jag absolut på att det kan utlösas i ms. 
Tycker att "sorgens sjukdom " är en vacker och rättvis beskrivelse. Det är en sorg att få en sjukdom och att då insjukna i ms av sorg beskriver det som känslan är. 
Jag har försökt att bearbeta min sorg så gott jag har kunnat, ibland slår det hårt fortfarande men jag har bestämt att den sorgen och mörkret ska inte ta över men jag är också människa och ibland tar tårarna över. Kroppen är verkligen unik på det sättet att den försöker hitta andra vägar och ibland faktiskt hjälpsam att reparera vissa "skador"som gör att kroppen fungerar, men kanske lite långsammare ....

Kram  (null)

(null)