Öga

I fredagskväll fick jag sån oro i magen och jag försökte vara lugn men det gick sådär ...

Satt och tittade på tv med familjen och tyckte att bilden på filmen vart suddig , maken sa själv att den var lite blurrig av olika anledningar . Satt kvar i soffan och försökte tänka goda tankar . 
När ansiktet på en människa i rutan blev konstigt och det menar jag med att pannan var vanlig medans ögonen gick till höger och munnen till vänster tänkte jag att det var inte den filmen jag satte på. Jag  rusade upp ur soffan, gick med bestämda steg till köket och fick sån ångest. Ropade lite tyst på maken och förklarade hur läget var. Då fick jag se i halvmörkret det som man kan se när man ser i en diamant men bara i vänstra ögat... 
har fått det två gånger vid migrän anfall men nu hade jag inte ont i huvudet . 
Var det skov ? Allt annat fungerade med kroppen som "vanligt " Jag kunde ju gå och stå, jag låg inte på golvet iallafall. 
Nu kom tårarna och jag blev på riktigt rädd. Fick sån rädsla att tårarna kunde inte sluta, jag gick och la mig och tänkte att det skulle gå över tills imorgon . Det gjorde det dock lite strävt att titta men helt ok, en trötthetkänsla mer. 
I veckan ska jag prata med neurologen, kanske tyst skov kanske migrän kanske .... ja jag vet inte, bara det inte blir något nytt.  
Måste ta hand om mig mer själv men det är svårt när Allt runt omkring mig stökar till det ibland . 
Är i en liten känslig period nu och behöver tid att tänka men när fan har man tid med det ? 
  (null)


#1 - - Lena:

Precis så blir det för mig när jag har ögonmigrän. Min "vanliga" migrän övergick i ögonmigrän när jag blev äldre. Som att bilden förskjuts, precis som du beskriver och en fladdrande diamant som växer tills hela synfältet fladdrar. Har också liksom nån slags sjukdomskänsla och är ljus- och ljudkänslig. Dagen efter känner jag mig ofta trött och lite tung. Jag har också MS men aldrig haft någon synnervsinflammation. Hoppas det går bra för dig!

Svar: Tack Lena ! Konstigt nog blev jag lite lugnare av dina ord, att det ”bara”kan vara migrän..
Kram 💗
Fröken Ms