Skuggan av ms

(null)

Sätter mig i skuggan i soffan ute. 
Känner att mina ben är tunga, tunga efter helgen och kroppen längtar efter droppet .
 Droppet som ska sakta fyllas i mina ådror och stärka mitt försvar inför ms . På torsdag får jag min styrka. 
Hur länge kommer det här hålla ? 

Jag undrar ibland om jag kommer att orka jobba som jag gör längre i framtiden. Mitt jobb är inte en dans på rosor . Vi går mycket, vi plockar kläder från golvet, hänger ut det där som vissa kunder inte ens orkar ta med sig från provrummet. Service till kunden, alltid ett leende fast egentligen vill vi också ibland bara gråta. Jag tycker att det är roligt att tillhöra en arbetsplats, sitta och prata jobb eller privat . Tillhöra och känna sig behövd fast egentligen är jag ju erkättlig i högsta grad. Jag måste tänka smart och tänka att jag ska hålla till mycket. Tänker också på att jag är tacksam över att jag kan arbeta deltid, ha träningen vid sidan om, mitt projekt och skrivandet. Jag "arbetar " ju heltid ändå om vi räknar obetald tid...
Lutar mig bakåt i mitt skrivande och känner att det är rätt skönt i skuggan. Jag kan inte göra så mycket åt min situation än vad jag gör och det jag gör är jag bra på . Eller ? 
Kram ❤️