Tystnad

Älskar tystnaden på Skogskyrkogården , en sorts tung men ändå lätt tystnad. Här ligger "mina" och här vill även jag ligga när tiden är inne för mig.

Jag går förbi gravar och tittar på deras namn många har vackra blommor men där min mormor och morfar ligger är det tomt. 
Gravstenar som är lämnade och en brun skylt där det står att kyrkogården har "tagit " över platsen. Sorgligt med dessa gravar, det finns kanske inga anhöriga kvar eller så är det för tungt att gå hit. 
En vacker plats med mycket sorg och ändå människor man vill minnas med glädje❤️. 
Skulle vilja samla ihop allihopa och prata, fråga hur det är att vara död? Är det nattsvart eller finns det något annat ? Jag vill ju tro att det finns något annat, det känns lättare då när stunden är inne.
Jag fortsätter att gå mot min favorit plats eller gång, den "långa" vägen så otroligt vacker och älskar när den är tom och inga människor går på den. Den är högtidlig och pampig. Livets väg... Vänder mig om och hör någon traska förbi i lite av tankarnas gång, säkert har han lämnat några blommor till någon han höll av. Han ser lite ledsen ut. 
Kommer därefter till "mina"klappar på gravstenen och tittar på texten , nu finns det bara ett namn kvar av en person som jag tyckte väldigt mycket om men det är dock en plats att gå till och ibland känner jag en närvaro av dem. Lämnar blommor och ett sten hjärta och säger : du finns alltid i mitt hjärta ❤️

(null)