In your face

Åkte till stan igår för att göra en ansiktsbehandling," microneedling". Lite ont skönt men märker att det har effekt för en åldrande hud. Tycker om att sköta huden och om det är något jag unnar mig är det vårdande för huden. Tar hand om det jag har på bästa sätt. 

Satt på pendeln och det kom sju ungdomar och satte sig bredvid mig och en äldre kvinna. Dem pratade rätt högljutt men tänkte inte så mycket på det förrän det kom ordet CP i var och varje mening från en kille som enligt mig var oförskämd genom att använda detta ord som något negativt, tillslut kunde jag inte hålla mig utan sa till killen :
-sluta säg CP hela tiden, det är inte ok.
Killen tittade på mig och sa;
- vadåra? Vad ska jag säga dåra? Bög eller hora?
Höll mig lugn och svarade: 
-va bara tyst ! Det räcker. 
Ojoj trodde att det skulle braka loss men killen garvade bara och resten av klungan höll tyst.,,.
Damen bredvid mig log och jag fortsatte min resa till stan. Nu skulle jag ju njuta av min behandling och kände att han kanske inte skulle använda dessa ord igen ..... Jag hoppas verkligen inte det. Ha respekt för andra och tänk er för innan ni öppnar munnen. 

Kram till er i denna kyla -11 grader (null)