När man står

Precis på bergets kant och tänker ska jag hoppa eller inte ? 

 
Sa min vän som kämpar med en sjukdom. 

Det gick en ilning i kroppen och jag förstod vad hon menade. Jag har varit där och ibland ärligt talat står jag där ibland och snuddar vid tanken. 

-Det skulle vara så lätt att ta det där steget och allt är över fortsätter hon. Vad väntar jag på ? 
Jag försökte att samla mina tankar snabbt och började med att det är inte så lätt att släppa taget för nånstans inne vill man leva och därför tror man att det är lätt att dö....
Det är inte det, tro mig, min käre vän❤️

Ibland känner jag att jag dör lite varje dag ju äldre jag blir och det är ju på nått sätt sant eftersom vi blir äldre och vi då närmar oss döden vare sig vi vill eller inte. Vi fortsätter att prata och efter ett tag känns hon inte lika "tung" längre. Hon skrattade lätt i bakgrunden och sa : det finns bättre dagar att dö på. ....
Vi bestämde oss för att höras imorgon. Jag själv vill ju inget annat att hon ska vara kvar trots att hon är sjuk. Kämpa vännen kämpa ❤️
(null)