Tankar

Jag har skrivit så mycket denna vecka olika inlägg, skriver ju för biogen och på det sättet hunnit tänka och reflektera över det som har hänt och händer.
Tycker om att skriva och jag tycker ännu mer om att ni vill läsa det. 

I tisdags tog jag mod till mig att be om min sjukjournal för den tiden jag låg inne och fick min diagnos. 
Det var En omtumlande resa och jag är lite nyfiken på vad neurologer och sjuksköterskor har skrivit. Ska även be om en bild på min hjärna, vet att jag har många plack i hjärnan, ryggen, hals och bröstrygg. Jag har fasat att se allihopa men nu känns det som en "rätt" tid för mig själv. Vi får se hur jag reagerar när jag läser och ser bilderna. 
 Har en önskan om att få skriva en bok om vad som har hänt och vikten av att stå på sig som patient. Att få ett besked och bli lämnad i ett kalt sjukhusrum. Att ha en mamma med ms. Att sköta om sin fru som har ms. Att leva med ms och få en ny kropp. 
Ja det är önskan och därav har jag skickat efter mina journaler. Önska kan man  alltid göra .. ❤️
(null)