Inspiration

Åh igår var jag på en inspirationsdag med "Merck ". 
Människor med ms och anhöriga var där och 4 stycken föreläsare Malin Schultz, yogainstruktör, Hanna Lind ms-podden, Erik Sander äventyrare och Mattias Millbro grundare till ung med ms. 

Kramade om min ms-sis Malin som är min förebild när det gället ms och träning. Hon kan Hon ska Hon vill. Hanna som startade ms podden har jag ju träffat och fått pratat med i podden . Erik följde jag när han skatade i Sverige och samlade ihop pengar för ms. En ny stjärna för mig var Mattias som startade en sida och träffpunkt för "unga med ms" Alla var så inspirerande och drivna människor att när jag gick därifrån så kände jag en sån glädje och hopp att man kan och ska våga utmana sig själv . Det är ju lättare också om andra tror på en också och stöttar en och inte bara skakar på huvudet och säger redan innan att det inte kommer att gå. Det är ju på riktigt att släcka nåns dröm eller hopp. 

Det är viktigt med sådana träffar och intressant höra andras berättelser, det ger en perspektiv på livet med ms. 
Skulle kunna prata och peppa hur mycket som helst om jag bara fick chansen haha . 
Mitt nya motto är :Träna hårdare än din fiende " min fiende är ms ... lilla frökenms 🧡

Idag blev det en stund på gymmet; 20 minuter på gåbandet, 10 min på crosstraining och 5 minuter i höga trappan och sedan styrka. Lita mer folk på helgerna men kände ändå att det flöt på. Kul !!!

Ha en fortsatt fin söndag.  (null)