Titt i tarmen

Då var det över !

Idag gjorde jag undersökningen av tarmarna, koloskopi som det heter. 

Det tog cirka 25 minuter och jag tog inte smärtstillande eller lugnande eftersom jag hade bil och trodde inte att det skulle kännas så mycket som det gjorde. 
Kändes gjorde det, ordentligt på vissa ställen helst i " kurvorna" . Där gjorde min andning och yogan sitt, gick in i mig själv och andades lugnt när det var som mest jobbigt. 
Sköterskan var underbar , hon höll i min mage och tarmarna på plats. Tryckte när det behövdes och frågade om jag fortfarande hängde med. 

Läkaren var också bra , han var lugn och sa när han förde in slangen med kameran därbak : 
Va gärna med på resan ! 
Då syftade han på tv:n som jag hade framför mig, där man såg tarmarnas innehåll. Riktigt häftigt men så overkligt att se sig själv inombords. 
Kroppen är ett fantastiskt redskap och unikt. Så jag kikade emellanåt faktiskt, kunde inte låta bli när jag hade chansen. 
Tarmfickor som man säger ser mer ut som hål, jag hade några stycken , han tog även vävnadsprover och svar får jag inom fem veckor. 
Låg kvar en stund på britsen och försökte famla efter lite papper och sedan på med byxorna. Gick mot bilen och tänkte : vad fan hände ? För en stund sedan hade jag en kamera i mig och nu går jag här som inget hade hänt .... haha helt sjukt. 
Glad att det var över och nu skulle jag hem och äta!!
Äntligen !! (null)