Sista dosen

På sjukhuset blir jag fylld med ny energi och styrka . Min sista dos för i år... 

Möttes i korridoren av en liten flicka med dropp och munskydd och inget hår på huvudet .... Det smärtar mig att se den lilla taniga kroppen men ändå har styrka att gå igenom korridoren med sin pappa . Hennes rosa tofflor som liknar små nallar hjälper henne säkert att hålla värmen när hon tar sig igenom korridoren . Våra blickar möts och jag tänker först att jag inte ska titta på henne men tanken sköts bort snabbt och jag ger henne ett leende och säger hej! 
Hon tittar på mig med sina stora ögon och jag hör ett hej bakom munskyddet. Hon stannar upp och frågar var jag ska göra och jag säger att jag också ska få dropp precis som hon har. 
-Är du också sjuk ? 
-Jag har en sjukdom som kan göra mig sjukare. 
-jag med.... Svarade flickan. Pappan tittade upp och log mot mig. Jag ville bara krama om henne men det kunde jag ju inte göra.
Fick en klump i halsen och tittade åter på henne. 
-hej då sa flickan 
-hej då da jag. Jag vände mig om och såg åter den lilla taniga kroppen. Vilken liten kämpe. Inget barn ska bli drabbad av sjukdomar. Ingen !!!!

Nu sitter jag här med sista dosen för i år och jag hoppas flickan också får sin sista dos och blir frisk ❤️ och får komma hem.  

Kram till dig lilla flicka med dem rosa tofflorna. 💞 (null)