En hjälte

Vardagshjälte och kämpe är min yngsta dotter dom drabbades av diabetes 1 , idag för två år sedan. 

Jag kommer ihåg den oro och smärta när läkarn efter många timmar på akuten och E hade svimmat och nästan hamnade i koma pga högt blodsocker och ketoner i blodet. 
- Eran dotter har diabetes 1.....
Golvet försvann och E i tårar och hon kröp upp i min famn och jag bet ihop, försökte hålla mina tårar borta. 
-Gråt E gråt ut. Mamma är här och vi ska "fixa" det här. Där och då började E resa med en livslång sjukdom. Dygnet runt, vardag som helg, dag och natt. 
E kämpar och är verkligen en förebild för andra med diabetes 1 men det är mycket arbete bakom detta, framför allt från henne själv och vi föräldrar. Det gör mig mest ont att hon fick en sjukdom. 
Barn ska vara friska. 
Diabetes 1 är en sjukdom där du inte får en andra chans, du blir än så länge inte botad och sköter du inte den eller missar en dos innebär det fara för livet. Så är det. 
Så idag är det E dag, en speciell dag. 
Till E:
Du kämpar, du räknar, du väger, du tar injektioner, du skrattar och ibland gråter. Du gör det bästa av dagen genom att vara DIg själv och inte skämmas över din diabetes 1. Ibland ser jag på dig och tänker om jag kunde ta över din sjukdom men vet också att det inte går.....
Därför skänker vi pengar för att nån gång finna ett bot till denna sjukdom som är otroligt tuff att leva med. 
Älskar dig💙💙💙 (null)