Varningens ord

Mitt i julstressen och alla måsten märker jag som jobbar i butik är väldigt stressig för många och det är en hälsorisk. 

 
Det finns människor som fräser och pratar högt om långa köer och varor som har tagit slut. Det är jul varje år den 24 december, det handlar om planering. 
Stress kan vara dödligt,  läste en artikel om att det var en man i 55 årsåldern som föll ihop i ett stort varucentrum. Han kom aldrig hem .....

Ibland känner jag själv att pulsen slår högt och jag får ett tunnelseende. Alla måsten och förväntningar kommer emot en och det ska vara klart med julklappar, mat och sedan kommer släkten. Sedan kommer iallafall för mig en saknad över dem som inte är med oss längre...
Tyvärr är det nu många.
På julafton är det 1 år sedan Evert somnade in, han är så saknad så ibland tittar jag upp och jag vet att han tittar ner. 
Jag har märkt att när jag gör våra armband då kopplar jag av, tänder ljus, en kaffekopp h en bra podd så är jag igång. Det är många tankar i allt pärlande och jag är stolt över varje pärla som binder ihop ett budskap som ni sedan bär. 
Tack till er alla. Ni är värdefulla ska ni veta . 
Kram och ta hand om er nu, själv ska jag ut och julhandla, baka och lämna julklappar. Mycket men det ska vara i min takt. 
(null)