Bio

Idag åkte jag direkt efter jobbet till stan med en del av familjen för att gå på bio. Idag var det "barnens biodag"så dem hade bio för halva priset på vissa barnfilmer. 
Jag älskar Grinchen så den ville jag absolut se dock var den här filmen tecknad och den första är det ju riktiga människor med. Filmen var bra men jag gillar första bättre. 
Haha en dag efter jobbet så kände jag mig som Grinchen, sur och tråkig men efter att gått till Kungsträdgården och få se all belysning som lyste upp kände jag mig lite gladare. 

Kände också kylan som trängde sig in i min kropp helt oinbjudet. Jag blir ju så stel när det är kallt och det känns som jag går med styltor. Frågade om det syndes men det gjorde det inte, hmmm ska man lita på det tro? 

Har ju också jobbat i helgen och i mitt yrke går och står man hela dagarna och det tar ju också på kroppen och dessutom har det varit black weekday och black friday . 
Förlåt men ibland sköter sig kunderna uselt. Ibland riktig pinsamma. Kläder på golvet, droppar kläder som man inte vill ha lägger man hit och dit. 
Det tar ju sånn tid att plocka upp och vi kunde ju faktiskt göra så mycket mer för våra kunder om vi fick använda den tiden till annat. Det saknas respekt för serviceyrket .  Tänk på det mina kära vänner ❣️
(null)