Föreläsning

(null)

Tänk att för snart 1 år sedan fick jag äran att åka till Malmö och föreläsa för ett antal inbjudna gäster. 

Jag skriver för En MS -sida och det företaget har en inbjudan varje år för dem som har ms och använder då en viss broms. Denna dag finns då en gång om året på hösten i Göteborg , Malmö och Stockholm. Dem "varvar"så att säga. :) 
Jag har själv gått på denna dag i Stockholm, två gånger faktiskt. 
I år är det Göteborg som står på tur och jag ska få äran att återkomma på denna dag som föreläsare. Mycket glad och det är ett ärofyllt uppdrag men också väldigt nervös . 
Där står jag och blottar hela mitt inre  framför människor jag inte känner men tycker också att det är viktigt att berätta MIN resa med ms . Det är viktigt också att förtydliga att det är MIN resa och det betyder inte att vi känner och upplever känslor på liknade sätt. Så nu övar jag här hemma och pratar och pratar med min egen spegelbild :) 
Jag berättar mitt mörker och längtan att inte vara kvar på jordelivet men att mina barn håller mig kvar. Kampen med det goda, onda och alla motgångar med min vilja att kunna gå och inte sitta då kvar i rullstolen. Att våga ta del av sin planering att komma tillbaka till livet. Det är så mycket jag vill säga till alla människor då och nu. 
Att leva med en sjukdom som ms är som att gå på minor man vet inte om eller när det smäller ......
Alla människor som sitter då denna dag i salen i Göteborg har en alldeles egen resa och jag ska få berätta min och jag hoppas att den kan beröra eller stärka någon annan. 

Kram