Ms-dagen

Igår var jag och tjejerna på ms-dagen i Stockholm som arrangerades på Berns av msfonden och Roche. 

Mycket trevligt och inspirerande och jag märkte att det jag efterlyste när jag insjuknade för 8 1/2 år sedan hade kommit till plats. 
En sjuksköterska pratade om vikten att få samtal vid ms -diagnos MED anhörig och uppföljning ingår. 
Det finns samtalsstöd för barn och familj ,för som alla vet drabbas hela familjen när en förälder insjuknar. 
Vikten att få vara med när man planerar sin broms och vård. 
Att träning är viktig och speciell om man drabbas av ms tröttheten , fatique. 
Åh vad jag blev glad , det som jag har föreläst om , pratat om, skrivit om. Det ska nu finnas !! 
Det bubblar inom mig för det har alltid varit en viktig del att få det upplyst. Jag vet själv hur illa det var i början på min resa. Jag är ju ändå huvudpersonen i min sjukdom och därför har jag rätt att vara med.
Den här kvällen behövs för mig, andra med ms, anhöriga och framför allt skulle man bjuda in samhället i våran värld. Det är ingen axelryckning att bära MS, den inkräktar hela våran kropp. 
Från topp till tå. 
Så tack Msfonden att ni vågar börja någonstans , nästa år tar vi globen !!!
Kram  (null)