Nytt trassel..

Nya hyllemor och nytt trassel! Några har frågat varför namnet Hyllemor? Vad är det för något ? Nu ska ni få höra : Det var en gång .... Nä skojade bara;) Hyllemor är ett kvinnligt andeväsen som lever under fläderträden. Hyllemor finns under fläderträdet för att skydda trädet från att nån ska bryta grenarna eller vålla sjukdomar. En motsvarighet är askefrun som håller till i askträd.Så har ni ett fläderträd och vill ha hyllemor ute då kan ni sätta henne i en glasburk eller lykta så "skyddar" hon erat träd ;)Så nu har våra nya tanter fått grönt trassel att sitta i , precis som hon sitter i gräset. Kram och tack för att NI tittar in.

#1 - - Nina:

Vad fina Hyllemor du gör...du verkar vara så pysslig av dig...jag tänker på att det vore skoj att hitta nått pyssel som jag känner att jag är bra på. Hade en tid då jag prova mig på att göra smycken..men vart inte många sålda,tyvärr...så nu funderar jag på att testa nått nytt.

Svar: Hej. Vad snäll du är och Tack. Det är jättekul. Du kommer säkert på nått som du tycker är roligt och sen bloggar du ju också :)
Fröken Ms

#2 - - messan:

Dom är så fina och nu blev det ännu finare med trasslet...eller gräset:).
Hoppas du har det bra <3!
Underbar bild på gulfiskarna!
Kramar om dig

Svar: Hej vännen! Allt är bra här och våren är på väg. Tusen tack, mmmmm jag tycker om mina små. Dem gör mig glada. :)
Fröken Ms

#3 - - Maja E:

Super bra blogg!
Du är stark, glöm aldrig det!
Hoppas att försäljningen av "hyllemor" går bra.

Kram Familjen Eskelinen-Bååth

Svar: Vad roligt att du tittar in hos mig . Tusen tack:) kram
Fröken Ms