Fortsättning

ja då har jag haft "Mollypluppen " i två dagar och jag mäter mitt socker precis som lilla E, även natt. Måste säga att jag har ofta lågt socker ...mest på natten och E kurva ligger bättre än mitt. Otroligt intressant tycker jag. 


Jag gick på Ikea igår med syrran, sonen E och min mamma och jag hade på mig en 
top och lyfte armarna ett par gånger för att nå ett par gardiner och kände att ett par ögon titta xtra länge på mig (trodde jag ) men sedan kom jag på att det var ju pluppen som hennes blick hade fastnat på. 
Hon sa inget utan hennes blick gick åt ett annat håll när hon märkte att jag tittade tillbaka lite frågande på henne.
Hmmm undrar hur många gånger min dotter har fått blickar ?
Antagligen många men ingen har frågat vad det är för något ? Vem skulle våga ?

Hon och en kompis var och åt på ett ställe när hon skulle ta insulin vid bordet och då stannade en ung kille till cirka 25 års ålder och gjorde tummen upp och pekade på sin sensor , så himla gulligt gjort och E log och gjorde tummen tillbaka. 

Jag har förståelse att leva med en sjukdom som inte alltid syns men man blir påmind om och hon påminns ju hela tiden om sin diabetes. Jag beundrar hennes tålamod och styrka i hennes resa, samtidigt förbannar jag skiten...
Att hon bad mig att bära pluppen var för mig självklart och jag känner mig ärad att få det förtroendet att göra det, hon visste att jag inte skulle "vifta" bort utan göra det på allvar. För en diabetiker handlar det inte bara om att överleva utan också "acceptera " sin sjukdom eller att åtminstone lära sig att leva med den precis som vi med ms. 

Ni alla där ute är riktiga kämpar och ni gör ett fantastiskt arbete med era kroppar och knoppar. ❤️
Den första är min dotter på natten och sedan jag. Jag får nog dricka mjölk innan läggdags ..