God jul

Ha GOD JUL mina vänner !


När första julmusten är ute i butik så äter vi julbord hemma, en liten tradition vi har här hemma. Så himla roligt tycker vi och andra skakar på huvudet och små ler.
När barnen var små tyckte dem att det var superbusigt nästan som att äta efterrätt före middagen. Helt tvärtom, urkul!!

Vardagen har kommit in i mitt liv nu och jag är åter mamma fru Malin :)
Lever länge på att jag föreläste och försöker också reflektera vad jag sa och hur det lät. 
Jag spelade in föreläsningen utan bild eftersom det var inte tillåtet att filma. Det förstår jag men glad att jag spelade in det iallafall . 
Min mamma fick idag "äran" att lyssna och efter halva föreläsningen 
rullade det krokodil tårar för hennes kind. Hon lade sina händer för ansiktet och jag hörde henne säga :
- åh vad du har kämpat !!
Kramade om henne och sa:
- va inte ledsen mamma, min styrka och kraft har jag fått från dig.❤️
Ville inte att hon skulle bli ledsen men det gav mig också ytterligare bekräftelse på att min historia berörde och berör
 Att det kan hjälpa andra att kämpa vidare. 
-Skriv en bok Malin. Sa mamma. 
-Du har massor att berätta. 
Kramade om henne igen och sa: 
- haha ja då måste DU läsa den ( min mamma tycker inte om att läsa böcker). 
Lova det?! 
- ja det lovar jag. Jag ska läsa vartenda ord och sedan ska jag gråta. 

Puss och kram mamma ❤️