Sjukhus

En månad har gått!

Efter en månad är det dax för Tysabri .

Denna månad har varit fylld med glädje, stress, tårar, ångest men också fylld med kärlek och omtanke. 
Tänker framför allt på min föreläsning som jag har hunnit smälta och reflektera. 
Skulle jag få chansen igen så skulle jag ta den. Ingen tvekan. 
Otroligt otroligt häftigt att få vara med om.

Idag var det mycket folk på sjukhusets avdelning men man möts alltid med ett leende.
-hur mår du, Malin ?
-bra, svarade jag. 
Jag vet också att om jag svarade NEJ så skulle hon stanna upp även om hon har mycket omkring sig och lyssna på vad jag hade att säga. 
Det är en trygghet i sig själv att veta. 

Vi är så många som behöver en trygghet i den här stora "kalla"vita och gråa byggnaden. 
Den innehåller både sorg och glädje. 
Även hopp och förtvivlan.
Vissa människor kommer in gående men också vissa kommer aldrig hem igen ......

Kram alla hjältar där ute ❤️