Ms-dagen !

Idag uppmärksammar vi och visar att VI finns som bär MS. 
"Sorgens sjukdom"som den kallas för ..🧡
Vi är 20000 som bär sjukdomen idag och 1000 nya insjuknar varje år, Två av tre som insjuknar är kvinnor. 
Ms är en autoimmun sjukdom, vi har ett felriktad immunförsvar . Vid ms är det vävnader i hjärnan och ryggmärgen som angrips av det egna immunförsvaret.  Ms är en sjukdom som innebär att man inte vet hur förloppet "slutar" . Jag själv hoppas att jag iallafall inte blir sämre än vad jag är idag med mina handikapp som oftast inte syns. 
Tacksam för det. Det behövs pengar till forskning och reabelitering och jag kommer idag sätta in en summa på neurogåvan frökenms , vi har tillsammans kämpat ihop en stor summa , tack vare att ni har köpt våra armband 🧡
Otroligt tacksam och stolt att ni bär våra budskap 🧡🧡Tillsammsns är vi starka och kan göra något. 
Kram till er alla mina vänner ! 
(null)