Höst höst höst

(null)

Fy vilket väder jag vaknade till....

Trött i mössan och yrvaken ville jag inte stiga upp imorse. Hösten är vacker men inte idag. Regn och blåst och dessutom mörkt.
 Igår fick jag B-12 injektion som jag får var tredje månad, muskulärt. Har fått det sedan jag insjuknade i ms. 
Jag hade läst en artikel om det och jag hade ju ett sånt stort skov och gick ner otroligt mycket i vikt, hade brist på det mesta i min kropp. 
Jag hade ju även nervsmärtor mestadels för ms men det kan man få även vid brist på b -12 så vi provade och tycker att det har effekt iallafall inte motsatt effekt. Så jag är tacksam att jag får det och slipper tabletter utan får en dos , fyra gånger om året och sedan klart . 
Tar ni xtra vitaminer ? 
Jag äter d-vitaminer+K2 (det sista pga att upptaget är bättre för D-vitamin) zink för huden,( recept)magnesium citrat för kramp och oro i benen, B-plus för håret och naglar. Lite c-vitaminer i brustablett ibland vid förkylningar och då även ingefära shoots. 
Japp det var nog allt !! 
Sedan är det bra att träna, äta bra och sova, det är nog mirakelmedicinen i längden. 

Kram