Bröst

Känner ni på era bröst ? 
Går ni på mammografi när ni får er kallelse ? 
Tittar ni på Era bröst i spegeln ? Efter onormal form ? 

Om ni inte gör det så börja ! 
Min bästa vän insjuknade i bröstcancer för 5 år sedan och i våras somnade hon in. Cancern hade spridit sig över allt, hon hade cancer precis överallt.  Skelettet , hjärnan , lungorna  det fanns nog inget ställe cancern inte hade bitit sig fast. 
Hon kämpade in i det sista och gav cancern en riktig fight. Hon hade ett stort hjärta och jag saknar henne varje dag. 
Imorgon ska jag till mammografin och på dagen är det 6 månader hon somnade in. Ödet ? 
Kniper lite xtra i magen och tänker på när hon fick sitt besked. En tung och en mörk dag. 
Jag Ska också fråga om jag har "täta" bröst för om ni har läst/ hört i dagarna om man har det så är det svårare att upptäcka bröstcancer. 

Kram till er 💕
(null)