MR

Igår var det MR , besiktning av hjärnan. Dock inte rygg förklaringen har varit att jag inte har några nya symptomer med "underredet".

Var som alltid nervös och har en obehaglig känsla inför det här besöket, lite hatkärlek så att säga. 
Man vill ju veta om och vad som har hänt "därinne" men vill inte genomföra undersökningen för att få ett resultat. ..
När jag möttes av en gullig sköterska så visade hon omklädesrummet och sedan fick jag klä om till en alldeles förstor vit skjorta som alltid och var beredd på att få infart till kontraströntgen men fick veta att om man gör kontrolll av sin ms har dem "slutat"med att genomföra det med kontrast. Undersökningen blir kortare och effektivare .

Jag var ju självklart tvungen att ifråga sätta och kände kanske att det var ett sätt att spara in pengar och tid med patienterna. 
Dock något hon inte ville hålla med om utan hävdade att det var enbart för patientens skull . Hmmmm ja vad ska man säga ? 
Nickade och lade mig på britsen för att åka in i tunneln, tänkte goda och lugnande tankar och viftade lite på mina fina fötter som hade tidigare på Dagen fått fotvård. Lyx lyx 
Sedan visste jag efter detta kvällsbesök på sjukhuset väntade det semla!!
Det är ju fettisdag ❣️
(null)