Försäkring

Har varit i kontakt med AFA försäkring IGEN.
Det är en försäkring som man kan få första året som helt sjukskriven eller som i mitt fall när jag får ersättning istället för penning.
En tilläggsförsäkring. På 12,5% i månaden.

När jag pratade med en person i april sa dem att det går "fort " med handläggningen bara jag får ett beslut från FK för det är samma ärende ....

Idag när jag ringde och frågade sa hon: 8 veckor handläggning minst!
Hon tog motvilligt fram mina papper och tittade snabbt igenom.
-Jag sa då att det går väl lika fort att lägga tillbaka mitt papper i högen som att "godkänna " det ??
Vilket är bäst tycker du?
-Ja det är kanske sant. Jag går på semester nästa vecka och jag ska försöka men lovar inget.
-Mmm jag själv ska gå om 2 veckor och skulle uppskatta om du kunde lösa detta retroaktivt så att jag KAN ta semester med barnen och njuta med "lite" pengar iallafall ....

Härligt !!!! Dem tror att vi kan sitta och vänta och allt löser sig iallafall, hur då ?
Pengar är inte allt men jäkligt mycket.
Så nu får vi se om jag ser ett vitt kuvert i brevlådan nästa vecka.
Första gången man vill FÅ ett vitt kuvert. Annars är det bara räkningar som har den färgen och dem är tråkiga:(

Nu ska jag iväg till akupunktur ;)
Kram till er fina och ha en skön fredag ❤️