Jaha ja

Ledig dag och barnen är höstlediga och det innebar lite sovmorgon eller bara att ligga kvar i sängen en stund är ju fantastiskt skönt .

Fixade lite ärenden på fm och sedan gick jag till vårdcentralen för att ta influensa vaccinet. 
Jag har tagit det sedan jag fick min oinbjudna gäst ;(
Känns som att jag gör ett bra val även om det är tråkigt att behöva spruta in mer skit i kroppen men jag vågar inte chansa på att få en kraftig influensa.

Satt där på rad, jag och pensionärerna :)
Det gick relativt snabbt och när jag klev in så möttes jag av en liten barsk, effektiv sköterska.
Av med tröjan och jag satte mig ner.
- Har du tagit mot lunginflammation ?
- det vet jag inte ....
Hon tittar upp och tyckte nog att jag borde ha vetat det.
(Haha men det gjorde jag inte.)
Hon tog mitt personnummer och jag hade inte tagit den. 
-Vill du ta den ?
- Är det bra ?
-I din situation är väl allting bra att ta...?

Jaha ja så kan man ju också säga.
-Ja det är ju sant, då tar vi den. 
Finns det något mer att ta när jag är ändå här?
Mähä inget svar utan hon hade redan satt den ena sprutan och börjat ladda den andra sprutan.

Charmigt säger bara charmigt ...
Bet mig i tungan och sa lite tyst:
Ha en bra dag '


#1 - - Lenal:

Det måste vara den mot pneumokocker du fick då.Jag har ingen mjälte sedan cancer beh när jag var 16 år.Fick reda på för två år sedan att jag skulle haft detta vaccin redan efter op av mjälten.Men nu har jag ju äntligen fått den 2012.Kan ju vara bra nu med MS o allt."kul" när de har personal som saknar charm o empati. Kram Lena

Svar: Men har du haft cancer också ??
Vilken resa ... Ja, den charmen satt i grantopparna. Haha
Kram till dig/ Malin
Fröken Ms

#2 - - L:

Jag måste fråga var du hittar alla dina bilder till inläggen? Dom passar så himla bra! Kram

Svar: Åh tack så mycket;) "we❤️it "heter den.
Kram
Fröken Ms